torsdag 6 juli 2017

Trädgårdsfix

Den här ledigheten har jag tillbringat mycket tid i trädgården. Jag har återigen tagit tag i rundeln som påbörjades för hur många år sedan som helst och sedan sett ut ungefär så här:



Lilla E och jag grävde föst tillsammans och sedan har jag fortsatt lite då och då. Det är fortfarande mycket jord som ska grävas bort eftersom trädgården lutar. Det är fullt med stenar (inte så stora) i marken så det är jobbigt att gräva. Sedan har vi problemet med vart jag ska göra av jorden som grävs bort. Komposten kommer bli full fort om jag lägger den där.



Naturligtvis kunde jag inte låta bli att starta ett nytt projekt. Ytan mellan blåbärslandet och platsen för soptunnorna har varit en gräsyta som inte varit helt lätt att komma åt med gräsklipparen. Nu har jag lagt täckduk och planterat några funkiaplantor som jag delat. På täckduken ska jag lägga en stor sten och bark så att det ser lite snyggare ut. Förhoppningsvis blir det mer lättskött så här.




Fortfarande finns det mycket att göra i trädgården, som det alltid gör. Men det är skönt att gräva, dela plantor och snygga till. Två punkter på sommarens trädgårdslista är avprickade!

Inga kommentarer: