söndag 11 juni 2017

Mamelucker 2.0

När vi var i Canada så hade jag en resestickning med mej, Mamelucker 2.0 av Majas manufaktur. De har varit färdiga länge, sedan mitten av mars, men inte hittat hit till bloggen förrän nu. Kanske för att jag inte är helt nöjd med dem, de blev alldeles för stora. Värmer gör de i alla fall. Garnet är Visjö från Östgöta ullspinneri i färger som jag hade hemma och tillsammans skulle räcka. Både det rosa och det gråmelerade tog slut och av det svarta blev det bara några gram kvar.



Mönster: Mamelucker 2.0
Garn: Cerise, gråombré och svart Visjö
Stickor: Rundsticka 2,5

Jämfört med mönstret har jag stickat lite kortare resår i midjan och förlängt benen så långt som garnet tillät. De ändringarna är jag nöjd med och jag kan definitivt tänka mej att sticka ett par till, men då minska maskantalet rejält.

Inga kommentarer: