måndag 16 januari 2017

Nysydda t-shirts

Under ledigheten handlade Stora E och jag tyg. Hon hittade ett fint tyg med björnar och pandor på som även jag gillade. Jag frågade om det var okej att jag också sydde av det tyget och det var det. För att vi inte skulle bli helt lika så valde jag svart tyg till ärmar och halsmudd då Stora E valt vitt till sin t-shirt.

Mönstret vi använt är Grace Hodie och det kommer från Jenny Hellströms bok Sy! Urban collection. Då ingen av oss ville muddar på våra t-shirts så förlängde vi originalmönstret ca 10 cm. Så idag har vi varit så här snygga:




3 kommentarer:

Camilla sa...

Så fina ni blev :)
Kul att sy sina egna orginella tröjor. Nu finns det ju så mycket roliga tyger. När jag sydde en del när äldsta sonen var liten, då fick man vara glad om man hittade ett randigt trikåtyg. Det mesta var enfärgat.

Madde sa...

Heja!

Sara sa...

Vilka fina bilder, och fin dotter! Kul tyg, minns när jag hängde i den där typen av t-shirt typ jämnt. Så behagliga!