lördag 7 januari 2017

December

blev en månad utan inlägg, så det ny året får börja med några tillbakablickar. Först ut är våra adventskalendrar. För i år var det inte bara barnen som hade kalendrar, utan även jag.

Lilla E gjorde en repris av sin kalender från året innan. Det vill säga att hon gjorde en lång marsipangris med 24 bitar.



Till Stora E vek jag 24 askar och Lilla E numrerade dem. Sedan fyllde vi dem med en chokladbit för varje dag. Denna gång blev det Ekorrens ekologiska hallon lime choklad, Choklad från Åre chokladfabrik och några Lindorkulor.



Min egen kalender var en köpetekalender från Kränku. Den har vi provat tillsammans Stora E, Lilla E och jag. Kanske inte riktigt varje dag, men nästan. Ett kul sätt att få prova många olika sorter. En del godare än andra. Alla är betygsatta så att jag vet vilka sorter som ska köpas om vi åker till Gotland igen.



1 kommentar:

Camilla sa...

Vilka fina julkalendrar ni hade. Jag gillar marsipangrisidén.
Tekalendrar, men av en annan sort, köpte jag förra året och gav bort. Det blev uppskattat.