måndag 19 september 2016

Temaribollar

Ibland surfar jag runt på youtube och tittar på olika instruktionsfilmer. För någon vecka sedan hittade jag en som visade hur man gör en slags boll, temariboll. Jag provade, och nu är jag fast. Jag har tittat på flera olika klipp, men det som började det hela var det här klippet om temaribollar.



Det roliga är att dekorera dem på olika sätt. Gör man en bildgoogling finns det hur mycket fina mönster som helst. Jag har dekorerat med stjärnor på två olika sätt. Den ena stjärnan broderas i två omgångar och den andra stjärnan broderas på en gång. Mönstrena ser väldigt avancerade ut, men jag tycker att de är väldigt lätta att göra, nu när jag provat. Det kommer säkert att bli fler bollar framöver, och jag kanske har en plan för vad jag ska göra med dem.

Inga kommentarer: