fredag 5 augusti 2016

Syvecka

Den här veckan har symaskinen stått på altanen och barnen och jag har klippt och sytt inför Medeltidsveckan som vi åker på för första gången. Stora E syr allt för hand men Lilla e och jag syr ihop allt på maskinen och fållar sedan för hand. Det som funnits/finns på listan att sy är nya underklänningar till oss alla tre. Jag har fållen nedtill kvar på min.



Jag har även sytt en ärmlös överklänning i vit vadmal och sedan påbörjat en krappröd klänning. Den är tänkt att så småningom få snörning fram och knappar i ärmen. Än så länge är den bara ihopsydd och om den ska användas på Gotland blir det utan snörning och knappar.



Stora E syr på en blå klänning som också ska få snörning och knappar och hon har i alla fall tillverkat knappar.



Vi får se hur mycket som blir färdigt och vad som får följa med till Gotland. Jag ser fram emot Gotland, har inte varit där sedan 1980 då jag var där med mina föräldrar och lillebror. Minns att det regnade förfärligt mycket den veckan, så jag hoppas på bättre väder den här gången. Lite utflykter utanför Visby finns på önskelistan men vi får se vad vi hinner med. Nu ska jag nog sy lite till :)

Inga kommentarer: