tisdag 28 juni 2016

Randiga tröjan färdig igen

Nu har jag repat upp ärmarna och förlängt dem. Just nu ligger tröjan i tvättmaskinen igen, men sedan är den färdig att användas. På bilden syns det tydligt skillnad mellan det som är tvättat och det som är nystickat.


Garn: Magasin Duett Spersoft i färgerna donkey, calypso & loganberry
Stickor: Rundsticka & Strumpstickor 3,75
Mönster: Jag har utgått från Tant Koftas uppifrån och ned-häfte,
men med förkortade varv i nacken för en lite mer rundad urringning

Det jag kunde se innan första tvätten var att jag stickar olika hårt med rundsticka och strumpstickor. Jag stickar hårdare med strumpstickor, men efter tvätt så tycker inte jag att det syns någon större skillnad, men det kan vara bra för mej att tänka på nästa gång jag stickar i Supersoft.

Inga kommentarer: