söndag 13 mars 2016

Stickläger i Vrigstad

Bästa Emma ordnade stickhelg i Vrigstad förra helgen. Jag och vännen K hade turen att få komma dit. Så fredagen den 4 mars åkte vi iväg ganska direkt efter jobbet.

Väl framme på IM-gården i Vrigstad möttes vi av en hel del bekanta ansikten men även några nya. Vi lämnade våra saker på rummet och tog med varsin stickning för att slå oss ner och sticka tillsammans med de andra. Jag gjorde några varv på min Picea innan gonggongen slog och det var dags för kvällsmat. Vi fortsatte att sticka till ganska sent på kvällen.

På lördagen tog jag tag i min randiga supersofttröja som legat länge. Jag var inte riktigt nöjd med passformen, hade tänkt mej den mer oversize men efter provande och rådfrågande så fortsatte jag. Hann färdigt med kroppen och började på ena ärmen. Nu är den på gång igen och nu ska den bli färdig!



C-knit från Värnamo var där med en del av sitt sortiment. Det är så fint med garner som ligger upplagda i färgordning. Skapar lite habegär :) Handlade inte så mycket, men ett nystan lingarn som ska bli disktrasa, strumpstickor och ljusgrått garn till en kofta fick följa med hem. 




När jag gick en runda med kameran kunde jag konstatera att koftor/tröjor med flerfärgsstickade ok var populärt. Mycket flerfärgsstickat även i vantar och sockor.




Eftersom min make åkte Vasaloppet på söndagen så satt jag (och många fler) bänkad framför tv:n och stickade på söndagen samtidigt som jag följde honom via sms och på ipaden.



En härlig helg som gav energi och mitt stickande en skjuts. Tack Emma, Barbro och tösen för att ni ordnar så bra för oss!

1 kommentar:

frisky frog sa...

Det ser ut som om det var som vanligt i Vrigstad. Alldeles, alldeles underbart! Suck...
Själv är jag också fast i flerfärgs-träsket. =)