måndag 26 oktober 2015

Årsmöteshelg med Broderiakademin

I helgen som var åkte jag till Södertälje för att delta i Täcklebo Broderiakademis årsmöteshelg. En helg som förutom själva årsmötet innehöll workshop och föreläsningar plus att jag träffade broderivänner från olika delar av Sverige.



Årets föreläsare på lördagen var: Reneé Rudebrant och Ivar Heckscher. Sedan var det lunch och årsmöte innan det var dags för "krämartorg". Det innebär att vi deltagare kan sälja material eller annat broderirelaterat. Där kan en råka handla:



Namnskylten broderade jag på tåget upp och kringlan fanns i välkomspåsen. Det jag handlade med mej var redgarn, knyppelgarn och ett litet syetui i form av ett halsband.

På kvällen var det middag och vinnare av guldnålen och silvernålen presenterades. I år gick guldnålen till Eva Wennroth och silvernålen gick till Ingela Bertilsson.
_____________________________________________________________________________

Söndagen började med att jag fick finchoklad av @rymdblomman Det började med att jag kommenterade ett av hennes inlägg på instagram. Det är så fina förpackningar, precis som ett grannlåtsbroderi! Jag är så tacksam och glad över presenten. Tänk vad en kommentar kan leda till :)



Sedan var det föreläsning av årets stipendiat Christina Hagander och efter det fortsatte lördagens workshop. Sista föreläsningen var av ännu en Christina, Christina Åbrink. Så nu är jag både sugen på att fortsätta med mina färgglada yllebroderier, men även gå tillbaka till att enbart använda en färg.

Igår kväll sammanfattade jag min helg i min resedagbok och idag här på bloggen.



Det var en helg full av trevliga möten och inspiration. Synd bara att det nu dröjer ett och halvt år tills nästa gång. Tror att jag får se till att göra någon annan broderirelaterad resa innan dess.

1 kommentar:

frisky frog sa...

Det verkar som om du har haft en härlig helg. =)