måndag 22 juni 2015

Bandvävsträff

Eftersom jag både bloggat, lagt upp bilder på facebook och instagram på brickband så har mina vänner också blivit sugna att prova. Eftersom jag alltid gillar att slöjda tillsammans så jag lade helt enkelt upp ett event och bjöd in till bandvävsträff hemma hos mej idag. Gax och K dök upp först och tillsammans med min Lilla E och hennes kompis A började vi väva eller sätta upp en väv. Senare avlöstes Gax och K av M och hennes syster A. Stora E och E hade anslutit tidigare.

Vi gick igenom alla delar och förhoppningsvis blir det minst ett tillfälle till då det blev återbud idag och de som var här vill prova mer.

Själv hann jag inte väva och inte blev det många foton heller. Men det gör inte så mycket då jag hade trevligt sällskap och jag fick gofika.





Tänker på när jag bodde i Mjölby och vi var ett gäng som träffades för att prova på allt ifrån papperstillverkning till sidenmåleri. Idéfix kallade vi oss. Det var ett smart sätt att kunna köpa in material gemensamt, för ofta krävs det en del inköp när man ska prova på något nytt. Tror faktiskt att jag kan ha kvar lite bladguld från en sådan träff :)

När vi flyttade till olika delar av Sverige saknade jag de träffarna. Vet att jag gjorde några försök i början när jag flyttat hit, men de rann ut i sanden. Sedan några år tillbaka går jag på stickcafé och det är genom det som jag kommit igång igen. Förra sommaren provade vi knyppling, i år blev det brickband. Undrar vad det blir nästa sommar, för jag är ganska säker på att vi kör då igen :)

Inga kommentarer: