söndag 23 november 2014

Förvaring

Jag är svag för bra förvaring. Det betyder inte att jag är bra på att hålla ordning. Fast vi är nog flera i det här hushållet som önskar att det vore så. Men med bra och snygg förvaring blir det lite lättare att hitta i alla fall. Och förhoppningsvis kommer framplockade saker tillbaka där de ska var i stället för att ligga och drälla (oftast på köksbordet eller i vardagsrummet).

Eftersom jag dessutom blivit väldigt svag för marsmor så har jag gjort ytterligare en. Inte så rikt dekorerad med broderier som de andra två, men anpassad till just sitt innehåll. Passade på att fota ute idag när solen visade sej!






Nu har alla mina bandredskap (plus nålbindningsnålen) fått ett eget hem! Saxen är lite för stor, så den kanske byts ut till någon mindre i framtiden. Dessutom så ska jag försöka fixa ett par skälstickor och komplettera med ett band att knyta runt midjan.

Sedan gäller det väl att jag lägger tillbaka den i hobbyrummet och inte låter den ligga och drälla på köksbordet :)

2 kommentarer:

Fröken Slöjd sa...

Hej
Vilken fin marsma!
Äter ni "pinna" glass kan ni lätt fixa skälstickor.
Hälsningar Fröken Slöjd

argfröken sa...

Åh en sån fin och praktisk förvaring. Ska försöka mig på en sån så småningom.