onsdag 22 oktober 2014

Årsmöte med Broderiakademin

Helgen som varit tillbringade jag i Helsingborg tillsammans med andra broderande människor på Broderiakademins årsmöte. Förutom årsmöte så ordnas det föreläsningar och workshops. Dessutom träffade jag vänner jag lärt känna på andra årsmöten och genom webben. Om man är på en träff för broderande människor så broderades det naturligtvis en del också :)



Workshopen handlade om färger och dess påverkan på varandra så vi fick måla lite.




Lördagskvällen består alltid av en middag. Där delas priset i tävlingen guldnålen ut. Varje år broderas det på olika teman, denna gång var temat kärna. Många fina broderier att välja mellan, men som den kartnörd så gillade jag årets vinnande broderi extra mycket.



Eftersom resan fram och tillbaka till Helsingborg tog några timmar med tåget så är min andra marsma/maschma nästan färdig, så snart kommer det bilder på den.

1 kommentar:

Madde sa...

Det var gott att ses. Ser fram emot din nya marsma.