onsdag 16 april 2014

Vår i trädgården

Idag har jag varit ute i trädgården nästan hela dagen. Trappen gjordes vårfin förra veckan. Panséer och minipåskliljor.



Lungört, julrosor, backsippor och ormöga blommar för fullt i rabatterna. 



Körsbärsträdet har många feta knoppar och det stora äppleträdet har fullt med fruktspjut. Och som ni redan förstått så växer rabarbern så det knakar :)



Då den stora plantan stått olämpligt, mitt framför dörren till vårt förråd så att man nästan trampar i den. Så för säkert fyra år sedan delade jag den så att jag nu har två rejäla plantor på annan plats. Nu har jag grävt bort "moderplantan". Många små plantor blev det av den. En har jag redan planterat, en har flyttat hem till nya grannar med nybyggt hus och fyra (fem) andra väntar på att få flytta till andra trädgårdar.

Hoppas på att morgondagen blir solig och fin också så att jag kan fortsätta pyssla i trädgården :)

Inga kommentarer: