onsdag 2 april 2014

Småprojekt

Vet inte hur det är för er andra, men så här är det i alla fall för mej. Nästan varje gång jag har avslutat ett större projekt så går liksom luften ur mej. Jag stickade ju klart min Bloomsbury ganska snabbt för att jag dels ville hinna använda den innan det blir för varmt, och för att jag ville starta på min Pergola Cardigan. Nu har Bloomsbury varit färdig i flera veckor (exakt två) och jag har fortfarande inte börjat på Pergolan. I stället har jag stickat på små små projekt. Här kommer lite bilder:


Disktrasor, en blå och en grön enligt mönster från Hildursbarnbarn. Den vårgröna blev färdig nu på morgonen och hänger vid diskbänken just nu.



En jobbarkompis frågade mej vad man kan sticka till en liten bebis. Så jag provade mönstret Garter Ear Flap Hat. Jag stickade den i Ulrika från Svarta Fåret, ett nystan som blivit över när jag stickade Peggy Sue.


Så har jag stickat ett antal varv på The Chubby Juggler. Snart är det dags för kanten. Jag längtar tills jag kan börja använda den, för den kommer att bli så fin!

Får se när jag samlat mej så pass mycket så att jag kan starta på Pergola Cardigan. Ett ytterligare litet hinder är att jag inte riktigt vet var mina knitportippar i rätt storlek finns just nu. Men det borde vara lätt åtgärdat :)


1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Jag känner också så när jag avslutat något stort!