fredag 17 januari 2014

I mina projektpåsar

Det här inlägget har jag tänkt göra ända sedan 2013 blev 2014 men inte riktigt kommit mej för. Att summera antalet pågående projekt när året börjar för att få en överblick av hur många som startas och avslutas under året.

Här är de projektpåsar som har innehåll:



I den här påsen ligger ett riktigt UFO, en Haruni som påbörjades för flera år sedan. Den har blivit liggande sedan antalet maskor inte stämde. Kanske kommer jag att repa upp den. Garnet är Filigran som jag köpte på Syfestival 2012 och sjalen påbörjades snart därefter.



I den blå påsen med döskalle finns garn till disktrasor. En grön är påbörjad. Det är bra med små snabba projekt som inte kräver så mycket tankekraft att sticka mellan.



I påsen från Gudrun Sjödén bor min Chubby Juggler. Den har kommit en bra bit och den kommer att bli så fin!!! Älskar färgkombinationen. Borde sticka lite oftare på den :)



I den här påsen ligger ett par påbörjade strumpor till Stora E. Började med dem i somras på semestern. Tänker att de får följa med på resor och stickas klart då. Verkar vara enda sättet för mej att få strumpor att bli färdiga.



I den påsen som jag en gång målade på Arvikafestivalen fanns inte något påbörjat projekt, bara raggsockgarn. Ska bli korta sockor/tofflor.



I påsen från årets, eller jag menar förra årets bokmässa bor min randiga tröja med Magasin Duetts Supersoft. Hade tänkt ha rullkant på tröjan, precis som på favorittröjan i Visjö. Men det här garnet verkar rulla sej mycket mer så jag kommer antagligen plocka upp maskor och sticka på en resårkant.



Fler planerade projekt är något mer randigt i Supersoft, grått och orange. Funderar på en Strrripes.
Ett annat projekt som jag har garn till är en till Bloomsbury till Lilla E. Grönt Heavens Hand är ju inhandlat i somras. Fast jag funderar på om jag inte ska sticka en till mej själv i stället. Men till det tror jag inte garnet räcker.
Jag har mer Heavens Hand hemma som tillsammans med lite rester förhoppningsvis ska bli en Vest som egentligen ska stickas i Létt-Lopi, men tror att de nystan jag har hemma ska fungera. Har aldrig stickat mönster med två färger förut, så det blir en ny erfarenhet.
Jag har ganska mycket Visjögarn så det tror jag ska få bli en tröja, stickad uppifrån och ned med rött som bas och ränder. Garnet tror jag passar bra till tvåfärgsstickade vantar. Det har stått på önskelistan länge eftersom jag aldrig provat det.

Sådär, då har jag samlat mina tankar inför året. Ska bli spännande att se om jag följer dem. Misstänker att jag under året blir kär i nya garner och mönster som får ersätta något av de projekt som är planerade nu.

5 kommentarer:

AnnaF sa...

Åh! Jag älskar den här typen av inlägg :)
Skönt att se att jag inte är ensam om att ha flera projekt på gång samtidigt. Olika projekt kan man ju sticka på vid olika tillfällen :)
Din supersoft-tröja blir superfin!
På Emmas tröja stickade jag tre varv med mindre stickor och ett avigt varv, sen bytte jag till ordinarie stick och stickade slätstickning. Det funkade jättebra med supersoft.

Själv har jag 6 UFO:n (som jag i stort sett aldrig tar fram) och fem stycken WIP.

frisky frog sa...

Härligt, jag är tydligen inte ensam med en massa påsar. =) Lycka till!

Otaliga projekt sa...

Som tidigare kommentarsskribenter håller jag med. Skönt att se att man inte är ensam.

Otaliga projekt sa...

Hoppsan, glömde säga att du gjorde mig väldigt intresserad av att sticka en vest, jag med.

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken på vad det står på den svarta påsen med blå text :)