lördag 25 januari 2014

Att bli uppslukad

Häromdagen så googlade jag lite på mandalas och tittade på några youtube-klipp med "How to make mandalas". Sedan satt jag uppslukad i säkert flera timmar och ritade och provade, lekte som jag kallar det. Här en bild på lite av vad jag klottrade:



Igår hände samma sak, fast med snöstjärnor. Jag menar, hur svårt kan det vara att klippa en snöstjärna? Tydligen ganska svårt. Klippte och klippte. Sedan när jag skulle öppna var det inte någon stjärna. Papperet föll i flera bitar. Men efter ett antal misslyckanden och med lite tips från nätet så fick jag till slut till några stycken som jag känner mej nöjd med.




Ska fortsätta att leka med mandalas. Och snöstjärnorna återkommer jag säkert till fler gånger också. Frågan är bara om jag minns hur jag gjorde då eller om jag får börja om från början :)


2 kommentarer:

Metamorphosis sa...

Men du, vet du vad som finns?! Jo, mandalaritningsset, med små kugghjul som hjälper en att rita linjerna! Ja, kke förtar det lite av skaparfriheten, men det blir fina mandalas som är väldigt trevliga att färgsätta sen! :)

(vårat köptes från slöjddetaljer för några år sedan)

Madde sa...

Härligt!