söndag 7 juli 2013

Peggy Sue

Idag har/är det en varm dag. Trots värmen har jag suttit på altanen (som ligger på västsidan av huset och har förmiddagsskugga) och lyssnat på senaste avsnittet av Stick With Us Podcast, druckit te och stickat på mitt senast startade projekt. En Peggy Sue. Den blir knallgul :)




Jag började på den förra fredagen, den 28 juni. Har gått efter färg denna gång då jag vill matcha den med "Belgienkjolen". Så den stickas i Svart Fårets Ulrika. Jag har precis påbörjat "resåren" med flätor. Hoppas på att den blir bra och användbar.

Denna varna dag har vi även varit och premiärbadat i en av mina favoritsjöar här i närheten, Lilla Älgsjön. Precis vad vi behövde, svalkande bad. Nu är jag nyäten och sådär lagom trött som man blir efter några timmar med sol och bad.

4 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilken fin kofta och härlig färg!
Hoppas du kan komma till Vrigstad nästa gång det blir sticke av!

metamorphosis sa...

Låter som ett utmärkt sätt att spendera en varm sommar dag tycker jag! Härlig färg - måste ta och kika på det där mönstret! :)

eddy sa...

å vad kul att du lyssnar på oss! ska bli härligt att följa din gula peggy sue, den blir nog ursnygg! kram eddy

Manduzana stickar sa...

Vilken härlig gul färg!