söndag 19 maj 2013

Ljuva maj

Igår tog jag en trädgårdsdag. Hade en hel del inomhusarbete som väntade men belönade mej med att först fixa i trädgården.




Magnolian blommar helt underbart just nu så det gäller att passa på att njuta. Förra året grävde jag bort mer gräs runt den och igår så planterade jag ormöga under. Nästa år så hoppas jag att de rosavita blommorna kommer att ackompanjeras av ett hav av små blå blommor.



Eftersom jag är sen med allt i år så "fuskade" jag och köpte färdig persilja som jag planterade i min balja. Har tidigare köpt nya pallkragar då flera av de gamla murknat efter 10 år. Planterade även potatis i den svarta baljan som står bredvid rabarbern i hörnet och Stora E sådde morötter i den andra zinkbaljan. Kaprifolen som jag fick av en trädgårdskompis trivs mycket bättre på sin plats under min "spalje" av armeringsjärn än i krukan den bodde i tills i fjol. Ser fram emot att dofta på den senare i år.

Sedan har jag mitt evighetsprojekt. Här ska det bli en sittplats under körsbärsträdet, vilket år som helst :)




Får se om det året blir i år, har dock inte några förhoppningar om det.

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Jag har för första gången i mitt liv ägnat mig åt lite trädgårdsarbete och är förvånad över hur roligt/trevligt det är. Förvisso är det för min del alltid frivilligt eftersom det inte är min trädgård, men det känns lite meditativt.

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Jag är också sådan som kan ha tankar om trädgårdsprojekt länge innan de blir av. Om jag bara hade hjälp så skulle nog ännu mer bli ordnat. Min ork räcker inte alltid till. Jag hade också trädgårdsdag i söndags i finvädret, men hann inte allt så jag hoppas på finväder kommande helg också.