fredag 15 februari 2013

Broderi brodera

Har ägnat lite tid i veckan åt ett broderi "extra allt". Ett broderi på ylle med applikationer i ylle, men broderat med pärlgarn, märkgarn och pärlor.

Ett lustfyllt broderi där jag bara öst på med stygn. Den lilla väskan/halsbandet är precis lagom för körkort & betalkort och kanske en och annan riktig peng också. En bra väska att ha när man saknar fickor och inte behöver ha med sej mer.





Många skulle säkert gjort den tillräckligt stor för en mobil, men jag tänker att den lämnar jag lika gärna i jackfickan. Jag hör till de där få som inte använder mobilen speciellt mycket och fortfarande har "en mobil med knappar" (alltså ingen smartphone).

Mitt nya smycke gör mej i alla fall glad :)

2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Jättesnygg! Härligt med färg och mönster :)

Maria sa...

Härlig! Jag älskar fritt broderi!