tisdag 29 januari 2013

Stick- och garninventering

Jag har anmält mej till Stickhelg i Småland! Det är en månad kvar, men idag passar jag på att inventera lite bland mina pågående stickningar och garner. 

Lilla E:s sockor som jag inte vågat titta på sedan Stora E sa att hon satt sej på stickpåsen var inte så illa däran som jag trodde. Inga brutna stickor, de har bara ramlat av. Ska ta tag i dem idag. Så de borde bli färdiga innan mars.



Min Owls har precis kommit så långt att ärmar och kropp satts ihop. Inte långt kvar där heller. Så den borde också bli färdig innan mars.



Den randiga sjalen i Malabrigo Lace och färgerna ravelry red och fuchsia växer långsamt. Så den kan få följa med. Ska avsluta den med Chart B från Haruni. Antingen i lettuce (som är typ limegrön) eller fuchsia.



Sedan har jag köpt lite vanligt raggsocksgarn. Järbo Mellanraggi. Jag ska lära mej Magic Loop har jag bestämt! Det garnet ska följa med. Måste bara införskaffa långa rundstickor 2,5 & 3 innan jag kan starta det projektet. Får bli fasta rundstickor, åtminstone för 2,5:an. Ska kolla hemma om jag eventuellt har nr 3 som knitprotippar. Kablar borde jag ha... om nu inte alla sitter i andra projekt :)



Två stickningar??? Känns lite lite. Hur mycket hinner jag egentligen sticka på en helg? Garninventeringen gav inte jättemycket. Någonstans vet jag att jag har Cascade 220 till en kofta/tröja till mej. Men var??? Har som vanligt en hel del Visjögarn från Östgöta Ullspinneri. Där kan jag tänka mej en tröja. Har ganska mycket rött, så det får bli grund och sedan ränder. Kanske ska skissa på en. Lilla E vill ha en blå Owls-tröja. Det garnet måste införskaffas. Sedan vill jag sticka en Opsa. Har köpt mönstret, men tycker inte att jag har något passande garn hemma. Vill ha ett grönt som skiftar lite i färg. Kanske blir det till att beställa lite Malabrigo Sock i färgen Lettuce (en favoritfärg).

En sak är säker, det kommer att bli så kul!

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Du, det låter verkligen som om du kommer att få det jätteroligt! Ah! En hel helg med stickande garn och stickning! Härligt! :)

Den där andan-i-halsen-känslan inför möjligtvis känns igen... hua! "ja just ja, lillskrotet kom gåendes med några av dina stickor förut idag" Den gången var jag GRYMT tacksam att jag stickade i ett strävt garn som hakade i sig självt väldigt bra och inget halkigt silke/alpaca garn... ;)