tisdag 1 januari 2013

Årets första dag

har innehållit tvätt och lek med akrylfärger.

Efter jul åkte vi iväg till Järvsö för några dagar i skidbacken. Innan jag åkt något undrade jag om jag kom ihåg hur man gjorde... det känns alltid ovant att spänna på sej pjäxorna. Men jag hade inte behövt oroa mej, det gick riktigt bra!

Nyårsafton firades här hemma tillsammans med grannfamiljen som vi även var i Järvsö tillsammans med. Fyra vuxna och fyra barn som kommit hem sent kvällen innan. Men det var inte några problem att hålla sej vaken. Alla var ute och tittade på fyrverkerier och skålade klockan 12.

Idag har tvättmaskinen fått arbeta medan barnen och jag lekt med akrylfärger. Stora E fick färger av Lilla E i julklapp och mormor & morfar gav dem dukar att måla på. Själv hade jag köpt mej ett block och letade fram mina färger som inte används så ofta.




Hoppas på att de kommer fram oftare i år, för det är kul att måla, speciellt tillsammans med barnen.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Åh, så härligt att måla tillsammans! :)