torsdag 30 augusti 2012

Stickrapport

Fäller in en stickrapport så här mellan alla klotterinlägg. De här projekten är det som jag stickar mest på just nu (sedan finns det ju fler påbörjade projekt här hemma).

Min grå tröja med ränder. Känner att den kommer att bli en riktig favorit! Har stickat om ärmslutet flera gånger, men nu tror jag att den kommer att bli bra. 




Nu funderar jag på om jag ska köpa ett nystan till av det grå. Är lite petig och skulle vilja ha båda ärmarna hyfsat lika. Som det ser ut nu verkar det inte bli så.

Sedan testar jag ett sockmönster från Drops. Roligt med de så kallade flätorna.




Sedan så är det lite kvar på min svarta Cascading Leaves. Min turkos är 11 löv hög, denna ska bli lika stor eller lite större. Får se var det landar.



Projekten går lite långsamt framåt nu när stickningen fått konkurrens som kvällssysselsättning.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Snyggt där med ränder på ärmarna också - och RESPEKT för att matcha nagellacket till sockstickningen!