torsdag 5 april 2012

Virkad "hemlighet"

Minns ni att jag började virka på något som var lite hemligt? Nu är projektet färdigt och har flyttat härifrån. Om några dagar ska den till och med flytta till Österrike.

Vad blev det då? Jo här ser ni resultatet. Någon som kan gissa?






En kritpåse! Har länge varit sugen på att göra en egen kritpåse. Och när jag fick se Med nål och tråds kritpåse blev jag ännu mer peppad.

Är nöjd med resultatet och nu ska den alltså få flytta med en vän till Österrike. Tyckte att det var en bra present som minne härifrån då vi har klättring som gemensamt intresse. Får se om det blir någon mer tillverkad.

5 kommentarer:

metamorphosis sa...

Woho! Jag gissade rätt! :)

Mkt snygg måste jag säga - regnbågsfärgat kan ju liksom aldrig bli annat än bra!

Anonym sa...

Hej. Snubblade in här när jag letade efteråt mönster för att virka min egen kritpåse. Skulle du kunna dela med dig av ditt?

Iréne JB sa...

Oj, jag använde inget mönster. Freestylade. Men började med att virka en rundel (botten) och när den var lagom stor fortsatte jag bara virka runt med en maska i varje till lagom höjd. Jag fodrade den för att kritpulvret inte skulle ta sig ut genom maskorna. Kanske följde jag någon beskrivning för den delen, eller så tittade jag på min egna kritpåse. Hoppas att du får till en påse med denna luddiga beskrivning.

Anonym sa...

Hej snubblade över din fina kritpåse - undrade bara vad du använde som innertyg och hur du gjorde/sydde fast själva innerpåsen?
//Linda

Iréne JB sa...

Oj, jag minns faktiskt inte. Det är ju trots allt 12 år sedan och påsen var en present, så jag kan inte heller titta på den. Gissar på ett syntettyg med luddig insida om det ens finns sådana.