söndag 8 april 2012

Vår i trädgården

Idag har vi soligt men ganska kallt här hemma. Hade egentligen tänkt göra i ordning altanen, men det får vänta tills det blir varmare ute. Så i stället har jag röjt lite i trädgården. Den börjar vakna till liv.

Min vita backsippa kommer snart att slå ut. Kom på att jag i fjol planterade en till, lila tror jag. Jag hittade den också (jag kom ihåg var jag planterat den).




Våririsen blommar fortfarande. Klungan blir lite större för varje år. Och jag säger för andra gången i år, jag borde plantera fler.



Lungörten har också börjat blomma. Tycker om de här tidigblommande växterna.



Här är ytterligare en tanke jag tänker varje år: Här borde jag ha en bänk/soffa. Väggen ligger i syd/sydvästläge. Varmt och skönt på våren (men för varmt på sommaren). Kanske ska ta och göra allvar av den tanken i år.



Sedan har barnen spelat kubb i trädgården för första gången i år. Gräsmattan är egentligen inte tillräckligt stor för en ordinarie kubbplan, men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att vi har en bit gräsmatta till lek.


5 kommentarer:

metamorphosis sa...

Va?! Har ni en GRÖN gräsmatta?! SÅ orättvist!

Vår är bara vit och brun ännu... ;)

Maria sa...

Vilka ulliga blommor, ser lite ut som kycklingar eller påskfjädrar.

metamorphosis sa...

Ang. uppdateringen så gissar jag att det är blogger som slackat efter bara, för min bloggadress är densamma som förr! :)

/metamorphosis, för lat och oteknisk för att fixa så mycket med blogginställningar ;)

iHanna sa...

Backsippan ser ut som om det växt upp kycklingar ur marken. Fint!

nitsirk sa...

Hej Iréne! Efter din fråga så har jag nu lagt upp ett litet diagram på hur jag stickar bubblorna. :)

Hälsningar nitsirk/Kristin