söndag 1 april 2012

Klotter

Har varit med i Slöjdakademins klotterutmaning. Det har inte blivit så mycket klottrat som jag tänkt mej, men här är ett på bild. Hittade "Sömmar och Stygn" av Grete Petersen & Elsie Svennås. Provade flera stygn som jag aldrig sytt förut. Gillar tydligen det här med rutor när jag broderiklottrar för här finns en blid på ett gammalt broderiklotter, också det med rutor.

Utmaningen höll på till sista mars, så idag borde det vara färdigt. Jag vet inte om broderiet är färdigt. Funderar på om det behövs någon komplementfärg. Rött kanske?




Stygnen jag lekt med är från vänster:
Kråkspark med kedjestygn (ny)
Länksöm (ny)
Kvistsöm (ny)
Länksöm
Förstygn
Rak, sluten kråkspark eller Dubbel kedjesöm
Kedjesöm
Rak öppen kråkspark med små rakställda stygn (ny)

Kul att testa nya stygnvarianter. Fortsätter nog lite nu i kväll eftersom det är så himla kul när jag väl kommer igång att brodera :)

1 kommentar:

iHanna sa...

Hurra för broderi!