onsdag 4 januari 2012

Stora E:s kofta

Nu är stora tjejens kofta färdig! Trådarna har varit fästa några veckor och knappar köptes in förra veckan. Tyckte inte riktigt att de kändes bra, så igår när vi gick förbi en av garnaffärerna så tittade vi in och valde nya knappar. Igår kväll syddes de i.



Mönster: Har utgått från Tant Koftas uppifrån och ner häfte
Garn: Drops Lima
Stickor: Rundsticka nr 4


Garnet hade jag hemma och stora E har själv bestämt randningen. Det mesta införskaffades förra året innan jul då jag stickade några julklappar. Det gråa blev en mössa till min far, det ljuslila hade jag i lilla e:s halskrage. Det röda skulle blivit något till mej och det mörklila vet jag inte. Nu gick iaf mycket av garnet åt. Några nystan finns kvar, blir perfekt till vantar.

Stora E tycker att den blev lite vid i halsringningen, vilket jag kan hålla med om. Dessutom tycker hon att den är lite "kliig". Lite konstigt med tanke på att hon har en halskrage i garnet som hon gärna använder. Ska skölja upp koftan och se om hon tycker att det blir bättre.

3 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Åh, den är jättesnygg!

metamorphosis sa...

Snyggt!! Det gjorde ni bra tycker jag!

Tycker att det mesta garn blir mysigare efter sköljning, hoppas det gäller detsamma för koftan!

Sara sa...

Jättefin blev den!