söndag 30 oktober 2011

Trädgårdsröj och ännu en ny stickning.

Idag har jag varit ute i trädgården för första gången på flera veckor. Lite löv har blivit undankrattade och gräsmattan har blivit klippt, kanske för sista gången. Förra året vet jag att jag klippte på höstlovet och sedan kom snön.

Förra veckan när jag hade Mulleavslutning så gjorde vi talgbollar. Idag så fick de en ny hängare i form av en bit av vår björk som vi kapat i. Fröautomaterna fylldes de också och hängdes upp. Får jag säga vad jag tycker så är den här stolpen mycket finare än den vi tillverkade förra hösten. Björkstammen ser nästan overklig ut, kritvit med svarta streck.




På stickfronten har jag startat ännu en ny stickning. Jag har börjat med stora E:s önsketröja. Eller önskekofta kanske jag ska säga. Köpte en del Lima (Drops) förra vintern och nu har hon fått välja randning på sin kofta utifrån de färger som fanns hemma. Kanske måste jag komplettera med ett till svart nystan.


Lilla E har ritat sin randning utifrån de färger som jag hade i gladtröjan/tunikan. Fast jag måste skaffa mer svart innan jag kan börja på den. Hon vill i alla fall ha en tröja.

Inga kommentarer: