söndag 2 oktober 2011

Klänningen

Dottern leker modefotograf tillsammans med lillasyster och kompis, så vad passade väl bättre än att låta henne fota klänningen som just blev färdig. Klänningen som skulle varit färdig för länge sedan, men så kom det en massa annat mellan.

Först var det den svarta tråden som var slut, sedan kom lite beslutsångest över vilken sida jag skulle ha ut, och sedan hade jag inte tid att sitta vid symaskinen. Men nu så har jag ett nytt plagg i garderoben :)


Idag blev det cerise t-shirt och tights till. Gillar den här modellen eftersom den går att variera efter humör och hur fin jag vill vara. En sak är säker, fler färgglada tights och t-shirtar står på inköpslistan nu. Och eventuellt mer tyg så att jag kan sy fler.

3 kommentarer:

drakmakerska sa...

Riktigt snygg!!! Kan tänka mig den i andra mönster och färger! Har inte tid att sy nu, men det rycker i symaskinshjärtat.

Manduzana stickar sa...

Åh, riktigt snyggt!

metamorphosis sa...

Åh, den blev ju verkligen supersnygg! Förstår att du är nöjd!