lördag 3 september 2011

Städdag

Idag har det varit en fin septemberdag. Och den har jag tillbringat i källaren med att rensa och städa, för jag hade hört att det skulle finnas ett arbetsbord där nere någonstans. Det visade sej att det var sant.

Helt ensam har jag inte varit, för en ljudbok har hållit mej sällskap. Har nästan lyssnat på en hel bok.

Många timmar senare, tre fulla sopsäckar och en kasse till pappersåtervinningen fylld, så ser jag faktiskt ytan på största delen av bordet.



I hyllorna bakom bordet finns broderimaterial, textil-, akvarell-, akrylfärger, pannåer, mönsterpärmar, symaskin, overlock, tyger mm.

Skönt med lite ordning igen. Har varit sugen på att sy en klänning ett bra tag nu, och idag hittade jag ett tyg hemma som faktiskt kan passa. Vet inte när och till vad jag köpt det. Men det måste vara flera år sedan. Får se om jag hinner ta tag i det projektet i veckan som kommer. I så fall kommer bordsytan försvinna igen, men bara för ett par dagar hoppas jag, inte i flera månader den här gången.

Hoppas att ni andra också har haft en bra lördag.

Inga kommentarer: