onsdag 13 juli 2011

Nytt garn

I måndags åkte vi upp till Stockholm. Maken hade några ärenden där, plus att han skulle träna med en kompis. Barnen önskade Gröna Lund så några timmar tillbringades där.
När maken stack iväg till sin träningskompis så tog vi efter en stund Djurgårdsfärjan och styrde stegen mot Söder. Sist när barnen och jag gick på stan så gick vi mot slottet, så denna gång gick vi åt andra hållet.

Jag vill ju sticka en ljus sommarsjal, men har inte haft något lämpligt garn. Så vi besökte Litet Nystan. Där fingrade jag på många olika garner innan jag bestämde mej för detta:



Ett mullbärssilke från BC Garn. Jag har hela tiden tänkt mej att det ska bli en Swallowtail, men nu när jag köpt garn så har jag ändrat mej. Jag tror att det ska bli en Cascading Leaves Shawl. Så nu är jag redo att starta.

1 kommentar:

ylva sa...

ooohh det kommer att bli urfint. Riktigt gosigt mjukt och lätt och somrigt