söndag 26 juni 2011

Visst stickar jag fortfarande

och det som har blivit färdigt först är den stickning jag påbörjade sist. En citron i Drops Alpacka stickad med stickor nr 5. Den är till och med blockad och klar.



Nu har jag tagit tag i min Candle Flame i Malabrigo Lace. Där tog nystanet slut, så jag var tvungen att nysta nytt, och det är det som inte blivit av förrän nu.

Min randiga stickning vilar just nu tills jag bestämt mej för hur jag ska fortsätta med ränderna.

Jag är sugen på att sticka en lite somrig sjal men vet inte vad jag ska ha för garn. Någon som har ett bra tips? Gillar även halvcirkelsjalar, så tips på sådana mönster mottages också tacksamt.

Nu ska jag återgå till ljudbok och stickning tror jag. Det mulnar på ute så kanske måste jag skjuta på gräsklippningen som jag tänkt göra idag.

1 kommentar:

mary-ann sa...

vilken läcker färg!