onsdag 8 juni 2011

Pionernas tid

Efter bondpionen kommer den vita doftpionen. Vet inte vad det är för sort, men moderplantan växte en gång i tiden i min mammas barndomshem.



De blålila irisarna som jag fick från far förra sommaren blommar hemma hos mej i år. Det var Lilla E som upptäckte att den slagit ut i morse. Pionen upptäckte jag själv.


Kom ju inte ihåg att jag planterat rosa nävor förra året. Det var de här som jag kom ihåg. Ska antingen dela en av dem redan i år eller köpa fler för att plantera på ett annat ställe i rabatten.


Till sist kommer en bild på en av våra sittplatser, den stora. Där är det varmt nu. Jättevarmt, den går knappt att använda dagtid nu. Har länge funderat på att skärma av på något sätt. Men inte runt hela, vill ju inte bli av med kvällsolen. Den försvinner ändå bakom berget vid åttatiden.


Får väl se vilket år det blir av :) Kanske kan bli ett av årets projekt.

Inga kommentarer: