onsdag 1 juni 2011

Blommigt

Förra året planterade jag ytan från stora bondpionen och nedåt. Den hade varit tom pga kvickrotsangrepp. Känner mej faktiskt ganska nöjd fortfarande. Den gamla bondpionen är först ut av pionerna tillsammans med den stackare jag grävde upp hos far & mor förra sommaren. Också det en bondpion. Det sägs att pioner inte ska flyttas eller delas hur som helst, men jag vet inte. De här gamla sorterna verkar ganska tåliga.



Mindes inte att nävan jag planterade förra sommaren hade den här färgen. Söt är den iaf.

Bondpion, älskar pioner!

Den del av perennrabatten som jag planterade från början fast ändrade om en del i fjol.

Ibland hamnar växter där de själva valt att slå sej ner. Här är det tovsippor, kantnepeta och bergklint som slagit sej ner i ett utrymme mellan hus och plattor. En alldeles finfin kombination.


Sen finns det andra växter som också väljer att flytta in i trädgården. Maskros t.ex. Är av någon anledning inte alls lika förtjust i denna planta. Tror faktiskt inte att jag uppskattat den förra kombinationen heller om den stått mitt i plattytan.


Nu kommer ett antal lediga dagar. Känns skönt att slippa morgonstressen och bara kunna ta dagen som den kommer. Kanske hinner jag tom lite trädgårdsfix?
Ha en skön Kristi Himmelsfärdshelg.

Inga kommentarer: