lördag 7 maj 2011

Trädgårdsfix

Började fixa med en av planteringarna under påsklovet. Stenarna som kantade rabatten hade blivit gömda under gräs och andra växter. Jag vill dessutom ha in lite mer runda former i trädgården så jag passade på att runda till den lite. Innan var den trekantig. Eller, det är den ju fortfarande, men jag har delat av den.


Lite växter har fått byta plats, och en del har jag tagit bort helt, därav de lite tomma utrymmena.


Två av de tre hörnen är fixade, nu återstår ett. Lavendeln ska vara kvar, men vad ska jag göra med ytan mellan lavendeln och rundningen?


På vänstersidan vill jag ha något högt. Vad vet jag inte än. Har en idé men kommer inte på vad växten heter. På högra sidan mot lavendeln kanske det blir något krypande, typ backtimjan. Har en del timjan som jag kan sno små bitar av.


Till sist en lite tråkig bild. Har länge velat ha en buske alternativt något vintergrönt i stora rabatten. I höstas köpte jag en buddleja på rean. Tyvärr verkar den inte ha överlevt. Så nu blir det till att ersätta den.


I morgon ska jag ut i Mulleskogen, så det blir inte så mycket trädgårdsfix, men en härlig utedag hoppas jag på.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Vad fint det ser ut!
Klart du ska ta en tur till Linköping och besöka både hemslöjden och Garnverket. Dessutom finns det ju flera andra garnaffärer där man kan hitta fina garner.
Ser fram mot att höra talas om er utflykt.
Ser nu att flera av de böcker du läst i år är samma som jag läst. =)