lördag 14 maj 2011

Premiär...

för gräsklipparen. Var och köpte miljöbränsle och klippte gräset idag för första gången i år. Regnet har inte kommit hit ännu utan solen skiner fortfarande, men prognosen säger att regnet är på väg. Så bäst att passa på. Skönt att trädgårdssäsongen är igång igen så att jag får lite motion eftersom det är sådär med träningen.

Tog med mej kameran på en trädgårdsrunda också.




Äppelträden blommar. Det första är ett Aroma och det andra är familjeträdet som fanns redan när vi flyttade in.



Under syrenhäcken växer det fullt med blå blommor. Förgätmigej??? Fint är det i alla fall och de får gärna sprida sej ännu mer.



Ormögat blommar fortfarande som ett blått hav.



Här och där hittar jag små julrosbebeisar. Än så länge får de sitta kvar där de behagat slå sej ner medan jag klurar på vad jag ska göra med dem.



Och funkiorna är på väg upp så där snyggt hoprullade än så länge.


Himlen är fortfarande blå, men jag hoppas faktiskt att det kommer lite regn. Det är väldigt torrt ute. Fast det förstås, helst så vill jag att det regnar på natten, för av någon anledning så är det trevligare i Mulleskogen när solen skiner.

1 kommentar:

Lotta 8`) sa...

Duktig du är som använder miljöbränsle. Jag har elektrisk gräsklippare men det är lite vanskligt med sladden, en dag kommer jag att klippa av den ;)

Här har vi nu fått regn och även jag fick klippt innan, man kan nästan se hur grönt allt blev när regnet kom, det är så torrt så!

Fina bilder på äppleblommorna :)

Ha en fortsatt skön helg :)