lördag 26 mars 2011

Trädgårdspremiär

I dag har jag gjort ett första ryck i trädgården. Det har gått fort med snön nu, nästan all snö är borta.

Trädgårdsjobbet bestod i att sopa bort det grus som låg på plattgångarna plus att jag klippte ner lite gamla perenner.

Lite fler vårtecken hittade jag också även om snödropparna är färre än jag mindes från förra året. Fast när jag tänker efter kanske det inte är snödropparna som är så många utan pärlhyacinterna som växer här.


Gillar att det där gröna på snödropparna ser ut som små hjärtan :)

Precis som jag trodde så hade de julrosor som förra helgen fortfarande gömdes under snön börjat med att sätta knoppar som syns nu när snön försvunnit.


Däremot kommer det nog dröja innan jag kan börja gräva i trädgården. Grepen sitter fastfrusen i den kompost som består av jord.


Hittade den här lilla lavendelplantan som självsått sej mellan plattorna.


Jag har redan 5-6 st som står i krukor. Planerar nämligen att plantera låga krypande rosor och lavendelplantor runt sittplatsen, precis ovanför stenarna. Blir nog bra, men vilket år vet jag inte. Så länge gräver jag upp och tar hand om alla lavendelplantor som jag hittar så slipper jag köpa dem i alla fall.


Hoppas på att hinna ut en liten sväng i morgon också för det finns att göra även om det inte går att gräva än.

Inga kommentarer: