onsdag 30 mars 2011

Fler vårbilder

Nu kommer det upp växtlighet lite här och där. Vilken växtkraft! Marken är fortfarande hård och ogrävbar men upp kommer både blommor och lite ätbart. Fick se att det lyste rött uppe i hörnet dit jag flyttat en del av rabarbern. Kanske kan det bli rekordtidig rabarberpaj i år?

Det är inte bara knoppar utan ett blad håller på att veckla upp sej.

När vi flyttade in för snart nio år sedan fanns det ett trädgårdsland med jordgubbar och rabarber. Platsen är nog gynnsam, söderläge, men passar inte så bra eftersom vi byggt ett förråd under altanen (som inte var färdig utan den hade bara tak och reglar). Och trädgårdslandet ligger mitt framför ingången, så varje gång en kajak eller kanadensare ska in där trampar vi i rabarbern.

Nu ser trädgårdlandet ut så här:

Mest gräs och ogräs, men rabarbern består och även jordgubbarna. Det är bara det att när vi flyttade in så var de till vänster men nu har de revat iväg sej så att de växer till höger om rabarbern. Tanken är att jag ska ta hand om jordgubbsplantorna och flytta dem, men det hänger på ett annat projekt.


Nåja, nu har jag visat ännu ett av de projekt som finns. Ett lågprioriterat sådant.

Ha det bra där ute i solen.

1 kommentar:

STORARTAT! sa...

Hej!
Kul att du vill vara med i min tävling! Det skulle vara roligt om du vann, men annars finns sjalen att köpa hos mig.
kram AnnaJohanna