onsdag 29 december 2010

Nya kläder?

Har sytt nya kläder till en av bilarna. När barnen var mindre så fick stolarna i framsätet var sin t-shirt på sej för att skydda mot all smuts som barnen drog in i bilen. Nu har jag uppdaterat t-shirtarna lite. Slaktade en tredje och sydde fack för filtar, böcker, i-pod och annat som kan tänkas vilja få plats när vi åker längre sträckor. Tror att det kan fungera riktigt bra.

Vi har inga högtalare i baksätet så för något år sedan inskaffades en i-pod som laddades med sagor/böcker och musik. Vi skaffade också ett grenuttag så att bägge tjejerna kan lyssna på samma. Vet att de reagerade i affären när maken och stora E kom dit för att hon skulle få en i-pod. Vi tyckte att det var en mycket bättre investering än sådana där små dvd-spelare till bilen.


På stickfronten har jag tre (eller egentligen fyra) projekt på gång. En av julklappsstickningarna som inte hann bli färdig innan jul, en mössa till mej och min 22 leaves. Ett gammalt UFO finns som sagt också. Plus att stora E nu valt garn till sin fuskpolo. För ett år sedan hade jag precis kommit igång att sticka och hade högst en stickning på gång. Något har hänt under det här året...

Antalet lästa böcker har däremot krympt. Kan det vara så att lästid har bytts mot sticktid? Gissar att det är så. Fast jag läser nästan varje dag, för barnen så jag har läst ett antal böcker om Sigge (en häst), Tam drakriddare, Hicke Hiskelig Halvulk den tredje, Lasse & Maja och många bilderböcker. Tycker (oftast) att det är väldigt mysigt att natta barnen. Så kanske man kan säga att vuxenböckerna bytts mot barnböcker? Och serien om Hicke uppskattade även jag så den kan jag rekommendera.

Idag ser jag fram emot lite längdskidåkning. Skönt med ledighet.

Inga kommentarer: