lördag 4 december 2010

Lite av varje

Idag hade vi besök av den här "julfågeln" i vår trädgård. Lyckades fota den genom fönstret innan den försvann iväg till skogen igen. Ropade dessutom in hela familjen så att alla hann se den. Såg en Domherren tidigare i veckan också men då var den inte på besök hos oss.



För några dagar sedan visade jag barnen metamorphosis blogg och deras fina pepparkaksborg. Så nu har vi/jag försökt göra en till vårt hem. Pappan i familjen klagar på att det är en dragig borg men det har jag för mej att gamla borgar är :) Nu står den där i alla fall.


Min 22 leaves shawlette växer. De första tre ledtrådarna är stickade. Gillar mönstret och tycker att min verkar bli lika fin som jag tänkt mej. Funderar som bäst på om jag inte ska ta och sticka en grön mössa också. Någon som har ett förslag på passande mönster? Något med löv kanske?


Ha en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer: