onsdag 17 november 2010

Mössan & lite sytt

Min sticksamling växer och nu kände jag att strumpstickorna kunde behöva ett eget fodral. Så jag letade lite bland de tyger som finns här hemma. Mitt svarta linnetyg har jag sytt mycket av men fortfarande finns det lite kvar. Så det fick bli utsida tillsammans med ett band som legat länge i gömmorna (sedan 1993...).


Inuti blev det vitt och rött. Det röda var lite för kort egentligen, men det gick ju bra så här också. Nu ligger strumpstickorna där prydligt uppradade i storleksordning.


Mitt "gamla" stickfodral har samma knytband, men oblekt linne utvändigt.


Det är sytt för alla de stickor jag ägde då plus några tomma fack. De har fyllts på, framförallt har antalet strumpstickor och rundstickor blivit fler. Det här fodralet kommer att vara perfekt som resefodral eftersom det rymmer lite av varje. Tanken är att både jumperstickorna och rundstickorna ska få var sitt eget fodral så småningom.


Till sist en bild på mössan som jag stickade i helgen. Mönstret kommer från Stickfrossa och heter Level2. Jag kortade ner den en rapport. Kanske dumt, men jag ville inte ha jättemycket häng. Garnet heter Bris och kommer från Gjestal. Hälften ull hälften soja och jättemjukt.

Stora E är riktigt bra att ha som fotograf, för inte kan jag fotografera vare sej mössor eller koftor på mej själv :)

1 kommentar:

Inge sa...

Jättefina sticketuier. sådan där ordning borde jag också få på mina strumpstickor, som jag för tillfället förvarar i en gammal godisburk, som jag fått av min mamma.
Snygg mössa.