söndag 17 oktober 2010

Årsmöte

I helgen har jag varit på ännu ett årsmöte med Täcklebo Broderiakademi. Denna gång var vi i Gävle. Förutom själv årsmötet så är det middag, Guldnålstävling, föreläsning och workshop. Föreläsare var Charlotta Cederlöf som kåserade kring sitt sätt att se på broderi. När det sedan var dags för workshop blev temat "Bockar". Vad annars, vi var ju i Gävle...

Alla fick en lapp och lite garner och sedan blev det kedjebroderi. Alla broderar lite sedan skickar man vidare och broderar på nästa lapp osv.


Jag var nog den enda som inte hade en bock på mitt broderi.

Innan jag åkte hade jag köpt alpaca eftersom stora och lilla E önskade sej var sin sjal/halsduk, precis en sån som jag har. Och vad kan vara mer perfekt att ta med sej på en tågresa än en eller två sjalstickningar?


Stora E:s sjal. Turkos förstås. Nu kan hon matcha sina pulsvärmare som hon fick i vintras.

Lilla E:s sjal är rosa. Vad annars? Hon har inga matchande pulsvärmare, så det får väl bli ett par sådana så småningom.

Våra sjalar/halsdukar är stickade från sida till sida och visst är färgerna ganska snygga ihop?

Nu väntar sängen och i morgon är det vardag igen.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Vilka härliga sjalar - och det där med broderiakademi lät ju jätteroligt! :-)

(hoppas det gick bra att få liv i barnen i morse)