söndag 19 september 2010

Tygtryck igen

Idag var lilla E bjuden på Piratkalas. Naturligtvis måste man ha passande kläder till ett sådant kalas. En sån tur att jag inte rensat ut den där vita tröjan med ketchupfläckar som inte gått bort. För mer perfekt tröja att göra döskalletryck på får man leta efter. Det syns inte så väl på bilden, men det är lite "krås" högst upp. Ett pannband med målad döskalle blev det också. Sedan var hon redo för kalas.



Stora E ville också vara med och trycka, så när lilla E var på kalas så tryckte hon sej en egen tröja till sin och kompisens deckarklubb. Eftersom turkost är favoritfärgen, så blev naturligtvis trycket turkost.


Jag själv har börjat sy den där luvtröjan som jag skulle göra egotryck på och dessutom tvättat den så jag passade på att trycka nu när färgen ändå var framme.


Sist blev inte mitt turkosa tryck så bra, för liten kontrast och för lite svärta. Så idag blandade jag svart i både den ljusa och svarta. Mycket bättre tycker jag. Är riktigt nöjd faktiskt :)

Nu ska jag göra maken sällskap framför valvakan. En stickning får också följa med ut till soffan.

2 kommentarer:

My Heart sa...

Nu blev ju trycket jättefint, mer kontrast. Längesen jag tryckte något men när barnen var mindre tryckte de egna t-shirtar.....mysigt. Kanske skulle handla lite i ullareds panduroshop imorrn så de får trycka lite.....Hälsa tjejerna att pirater det är bäst!Fina kläder.
Kram

Iréne JB sa...

Vet inte hur Panduro i Ullared är, men på nätet har de riktigt bra rea på textilfärger just nu. 20:- för 250ml. Råkade visst trycka på beställningsknappen här om dagen. Ullared håller jag mej borta ifrån.