onsdag 15 september 2010

Lite trädgårdsstök

Nu var det länge sedan jag gjorde något åt trädgården. Inte ens gräsmattan har blivit klippt på jättelänge. Idag fick jag ett ryck och passade på att rasta gräsklipparen när det var sol ute. Klipphöjden fick ställas in på högsta möjliga, för till skillnad från i somras så växer gräset så det knakar nu.

När det ändå var fint väder så drog jag upp lite oönskade växter också. Tittade lite extra på nävorna jag planterade i somras. Vad nöjd jag är. För just nu är de en av få växter som blommar.

Kärleksörten som jag tyckte var så trist när jag var liten är på gång nu. Vad vore hösten utan kärleksört? Tur att man kan ändra sej, för jag gillar den mycket nu.

Här är mina blommande nävor.

Nyklippt gräsmatta. Blir som ett litet träningspass när alla slänter är nyklippta.
Vi har i alla fall en liten plan yta. För liten för kubb om man inte minskar planen rejält, för även om det ser platt ut så är det en liten nivåskillnad precis nedanför rutchkanan.


Hade tänkt klippa äppleträdet också, men det hann jag inte innan det var dags att åka in till stan med lilla E som skulle på dans. Får se om det blir gjort i helgen. Brukar fösöka göra en JAS-beskärning.

Det var en välbehövlig trädgårdsdag det här. För just nu känns det mest som att jag lämnar barn, jobbar, hämtar barn, utfodrar barn och nattar bar. Hinner inte umgås med dem. Det gjorde jag visserligen inte så mycket idag heller. Lilla E var hos en kompis och stora E hade med en kompis hem, men jag slipper "stressen".

Nu ska jag sätta mej med en av stickningarna.

Inga kommentarer: