lördag 28 augusti 2010

Stickpåsebyte och skördetid

Igår när jag kom hem från jobbet hittade jag en avi i postlådan. Åh, vad jag gillar att få paket! Det visade sej vara stickpåsebytet jag anmält mej till. Avsändare var farmor ankus.

Påsen/väskan inte var tom utan det bodde redan ett nystan Fame trend i en jättefin blå färg och stickor som passar garnet i den. Så vilket projekt som ska bo i påsen är väl själklart. Vet bara inte vad det ska bli ännu.

Tack så jättemycket för allt farmor ankus! Påsen/väskan kommer definitivt till användning.


Kortet matchade garnet och var sådär sagolikt. Jag gillar fantasy, undrar om hon listat ut det? Överför det på stora E genom att läsa Jo Salmsons böcker om Tam drakriddaren.

Så över till en liten trädgårdsrapport.

Tidigare i år gjorde jag färdigt barnens trädgårdsland. Nu har det vuxit i drygt en månad och månadssmultronplantorna har blivit riktigt stora. Och goda bär blir det också :)



Lilla E har någon gång planterat pumpafrön och nu har de kommit upp ordentligt. Plantan ringlar iväg längs hela lekstugesidan och är på väg att runda nästa hörn också. Nu får vi hoppas att det hinner bli några pumpor också.


När vi flyttade in för nästan exakt åtta år sedan fick vi ett presentkort på äppleträd. Vi köpte ett Mio som ger ganska tidiga äpplen och nu ser det ut så här på trädet. Trädet blommade något otroligt i våras och bär nu massor av frukt. Många små och goda äpplen.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

jo tack, vi har precis samma problem (eller lyx?) med pyssel som svämmar över alla bräddar och sprider sig till alla hörn i huset! ;-)