onsdag 7 juli 2010

Sommarutflykt

Idag har stora E, lilla E, vännen K och jag varit på utflykt hela dagen. Målet var att besöka Östgöta Ullspinneri och lite loppisar.
Det är alltid lika trevligt att besöka ullspinneriet. Utanför välkomnar de här lite udda fåren.


Ett eller två loppisbesök blev det innan vi kom fram till nästa planerade stopp. Utanför Vadstena finns Stubbegården där man kan äta kakbuffé. Stora och lilla E grundade med pannkaka innan de år varsin (!) kaka. K och jag frossade desto mer. Fast några sju sorter åt jag inte. Missade med en. Mätta åkte vi därifrån mot Vadstena.


Vadstena är verkligen en mysig sommarstad. Nu när jag bor i Norrköping (eller rättare sagt Jursla) blir det inte att jag åker dit så ofta. Hann med ett antal butiker (bl.a. Svenska spetsar) och några Kuriosabutiker. Stora och lilla E passade på att doppa fötterna i Vättern.


En härlig dag helt enkelt. Och ja, två nystan röd ombré fick följa med hem till garnsamlingen. Nu har jag så mycket garn att jag kan börja ett stort projekt. Men när det blir vet jag inte.


2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Låter som ett finfint upplägg för en semesterdag det där. Roliga får!

Jag har bott en natt hos nunnorna i Vadstena, det var lite speciellt!

Iréne JB sa...

Har aldrig bott hos nunnorna, bara besökt dem. Fast igår när vi gick genom klosterträdgården och kände lugnet så blev man faktiskt lite sugen.