torsdag 29 juli 2010

Garn & te-byte

Idag har jag varit in till Norrköping för att köpa te till garn & te-bytet som jag anmält mej till. Jag tittade också efter småringar för att eventuellt tillverka stickmarkörer. Men jag hittade inte några i den affär jag var i och eftersom parkeringstiden var på upphällning var det inte läge att besöka ytterligare butiker.

När jag kom hem låg det här paketet i brevlådan:

Fyra nystan ecoull, några minisar, te och stickmarkörer! Tack Soili!
Har hunnit fundera lite på vad det kan bli. Den turkosa är skitsnygg och kan nog ihop med det svarta bli en mössa. Och ett par pulsvärmare. Fast jag har ju lovar mej själv att inte ha mer än ett projekt av varje teknik på gång. Så koftan ska bli färdig först.
Fast... koftan är ju ett stort projekt och då kanske man kan få ha ett litet projekt på gång samtidigt. Får ta och diskutera det med mej själv medan jag tar en kopp te och stickar lite på min kofta :)

2 kommentarer:

Inge sa...

Självklart får du ha ett litet intressant projekt på gång samtidigt som du stickar på koftan. Fråga mig bara som har tio olika saker på gång nu just! :)

Iréne JB sa...

Åh tack! Kom på att jag nog redan har flera stickningar på gång :) Tror att ett par pulsvärmare med hålkrusmönster kommer att bli perfekt för det här garnet. Ska bara komma på var jag sett mönstret.