torsdag 1 juli 2010

Fast det kanske inte var en helt vanlig dag ändå

Har lyssnat mycket på musik idag. Blev lite nostalgisk när jag såg att det inte blir någon Hultsfredsfestival i år. Nu är det visserligen väldigt länge sedan jag var där, 2002 var vi där över en dag. Men de flesta minnena kommer från 1992 - 1997. Vad många bra band jag sett, och vad många bra band jag missat. Och en hel del band som jag inte trodde att jag skulle se men såg ändå.

Hultsfredsfestivalen 1992 påverkade min musiksmak för alltid. Blur, Primal Scream, House of Love fick mej att bli en riktig indienörd. Tack Hultsfred för alla minnen!

Förra året tog jag upp felstivalandet igen. Jag vännen R och N åkte till Arvika. Köpte biljett tidigt, bara för att få se Depeche Mode. Och som vanligt när det gäller festivaler så blev det många bra konserter. NiN, Röyksopp var två andra höjdare.
I år åker vi dit igen. Ser fram emot Robyn, Kent, Regina Spektor, Name the Pet, Teddybears, Familjen och mycket mer. Upprepar sej vädret från förra året också så blir jag helnöjd.

Inga kommentarer: