måndag 28 juni 2010

Sommarvärme

Oj, vilken värme det har varit idag! Egentligen borde man varit vid en sjö, men badkruka som jag är tycker jag fortfarande att det är lite kallt i vattnet.
I stället har jag fortsatt att gräva bakom lekstugan och kanta med betongsten.

Så här ser det ut just nu:


I morgon kan jag nog bli färdig. Förra årets impulsprojekt,att bygga ett litet röse till mina kryddväxter och att lägga "hoppstenar" bakom kommer att få sin fortsättning i år. Det låter nämligen "klonk" ganska ofta när jag gräver och en och annan passande sten har jag grävt upp. Förra året räckte hoppstenarna ungefär bort till rabarberfatet.


Sedan måste jag ju njuta lite också. Både den rosa och vita doftpionen blommar just nu tillsammans med stor blåklocka i blått och vitt. Även fingerborgsblomman har valt att fröså sej bredvid pionen. Jag gillar alla de här växterna. Blåklockor har vi lite överallt och även fingerborgsblomman börjar sprida sej och slå sej ner på alla möjliga ställen.


Nu är det bäst att jag går ut och vattnar spenaten så att vi snart kan skörda :)

Inga kommentarer: